tisdag 16 september 2014

Sponsrad video - Roligt reklam med Head & Shoulders

Det här med Head & Shoulders reklamfilmer tycker jag är rätt roliga. De driver med det här att göra skamlös reklam för produkter. Det hela går ut på att Henrik Lundqvist blir intervjuad av olika personer och mitt i allt tar upp en Head & Shoulders-produkt, vilket sluter med att intervjuaren blir irriterad. I det här klippet är det Christer Ulfbåge som är den som intervjuar. Marknadsföring ska vara rolig eller få kunderna att tänka efter. Det finns inget värre än reklam som är tråkiga eller har en icke tilltalande grafisk utformning. En av mina favoriter är Moderaternas grafiska profil. den sticker verkligen ut och är stilren. Tyvärr gick det inte bra för dem i valet, så det är lite tråkigt.

Så det här med Head & Shoulders... Jag har personligen alltid använt mig av det märket. Min pappa har alltid använt det, och som mycket annat tar man efter sina föräldrar. Det var egentligen ingen tankeverksamhet som låg bakom den där gången jag för första gången skulle köpa schampo efter att ha flyttat hemifrån. Head & Shoulders har i alla fall lyckats med det där att vara något som folk känner igen och tänker på. Är det inte roligt ändå hur lite marknadsföring kan påverka en så pass mycket? Det är därför jag tycker marknadsföring är så roligt och har/kommer läsa kurser inom det ämnet. 

Detta är ett sponsrat inlägg, men allt jag har skrivit är med mina ord. De har inte på något som helst sätt sagt vad jag ska skriva. Det enda jag behövde göra var att ha med Youtube-videon.
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D