fredag 16 juli 2010

Återuppleva barndomsminnen på Kolmården

Delfin_Dennis_Widmark
Imorgon ska jag göra något jag inte har gjort på flera år – jag ska åka till Kolmården! När jag var liten hade vi landställe i närheten av Kolmården, så vi åkte dit varje år, men sedan det blev tredje världskriget i släkten slutade vi åka dit när jag var sex år, men nu bär det av dit igen. Jag har massor med minnen där ifrån. Baka pepparkakor i pepparkakshuset, åka dinosaurierutschkana och se pappa fastna i en av rutschkanorna medan alla tittade på honom och skrattade.

En av sakerna jag kommer ihåg att jag älskade var att gå till delfinariet och titta på delfinerna när de gör massa konster och skvätter vatten. Dock har jag fått veta att det är ett falskt minne. Mamma säger att jag var totalt livrädd för att gå dit och skrek hela tiden när vi gick dit. Dock tror jag inte att jag kommer skrika nu.

Men för att göra en lång sak kort (sparka på den. Jag var tvungen…) kommer  jag inte blogga något förrän imorgon kväll, men då kommer ni få se massor av bilder från Kolmården istället. Det blir väl roligt?
Follow Dennis Widmark

3 kommentarer:

  1. Sv: Jag har faktiskt ett år kvar på gymnasiet, men jag kunde inte stå emot att ta studenten med min klass. Så jag ska läsa ett år till på gymnasiet, göra två högskoleprov och sen får vi hålla tummarna!

    SvaraRadera
  2. Ååh! Jag är så avundsjuk just nu!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D