onsdag 21 juli 2010

Det blir inget korridorsrum för mig



"Oj! 50? Ja, då har du haft väldigt otur i utlottningen"

Jag ringde till AFB, de som har hand om studentbostadskön i Lund, angående om hur många lägenheter det är de hyr ut, och om jag har någon chans att få ett studentrum till terminsstart, men uppenbarligen har jag haft väldigt tur i utlottningen av köplats, och det är kört för mig att få korridorsrum till terminsstart. Det är precis det jag ville höra!

Men jag tänker inte deppa ihop för det (trots att jag är lite nere nu på grund av att jag inte hittar någonstans att bo) för jag har skickat mejl till ett antal bostadsannonser och lagt ut en annons på Blocket om att jag söker bostad. Det kommer gå vägen tror jag. bara jag slipper flytta till Rosengård så. Nu har jag dessutom massor med medhjälpare som också letar efter bostad åt mig, så jag borde få någonstans att bo, eller hur? 

Uppdatering: De ringde just från studentlägenheten för jag hade lite frågor. De sa att bostaden ligger i den bra delen av Rosengård, och hon jag pratade med brukade åka hem tio på kvällarna och det har aldrig varit stök eller problem. Nu är jag alltså kluven igen. Jag vill ju bo i Lund, men där får jag ingen bostad... Jag har i alla fall tills på fredag att bestämma mig ifall jag vill ha lägenheten eller inte...
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. hej min vän! varm hälsning ^ ^!
    din blogg ser trevlig 0_0

    förresten,
    Om du behöver hitta unika typsnitt kan du gå till vår webbplats.

    vänliga hälsningar,

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D