lördag 10 juli 2010

Grattis Ulrika och Krister till bröllopet!

Jag har varit på tre bröllop under mitt snart 20-åriga liv, men bröllopet jag var på idag är nog det bästa jag har varit på. Det var Ulrika och Krister som gifte sig. Det är min mammas killes syster. Trots att vi inte är släkt på riktigt känns det som det. De har varit med mig de senaste nio åren liksom.

Hur som helst… Vigseln var jättefin, och jag sjöng med för full hals i alla psalmer. det är inte ofta jag gör det kan jag säga, men de här psalmerna kunde jag. Fem år av kristen hjärntvätt i musikklass har i alla fall satt några spår hos mig. När vigsel var över gick de ut till låten “Jag trivs bäst i öppna landskap”, vilket inte direkt var väntat men väldigt roligt. En annan rolig sak under vigsel var när de stod på knä, men det får ni se i bilderna nedanför, för annars förstör jag det roliga.

Efter vigsel åkte vi till ett fik där vi åt mat och hade det trevligt. Jag slog både mamma och Cassandra i fotbollsspel. Alltid lika roligt att reta dem efteråt. Jag blev även väldigt fäst i Ulrikas ena dotter Emilia och lekte med henne. Hon är så söt och var även min bordsdam. Hon är fyra år och kan verkligen inte sitta still. Precis då de är som mest underbara.

Till er Ulrika och Krister hoppas jag att ni blir tillsammans i många år framöver och önskar er lycka till när Emilia blir tonåring och använder sin överskottsenergi till annat istället.

 Vi åkte cab till bröllopet. Det är så härligt att känna vinden i håret.

Ulrika och Krister står på knä vid altaret, men märker ni att det är en lapp på Ulrikas sko?

Kristers kompis hade satt en lapp på sin frus sko när han gifte sig, så då ville Krister göra samma sak, men Ulrikas skor var för små för att skriva Yes på, så han skrev bara HA istället. Så tänker jag också göra på mitt bröllop. Retas och busa är min grej det!

Nygifta och glada

 

Cassandra lekte bilmodell

Storebror och lillasyster vid kyrkan. Visst syns det att vi är släkt? Eller inte… Dock har vi inte samma föräldrar, men det är bara smådetaljer!

Patrik och Cassandra 

Tror vi att Emilia var sugen på jordgubbarna? Hon är så söt!

Min bordsplacering med ett hjärta

 

Och min bordsdam var Emilia. Dock satt hon väldigt sällan vid bordet för hon bara sprang runt istället

Bröllopstårtan

Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D