torsdag 8 juli 2010

Matförgiftning i Polen. Det är minnen det…

Springer_i_skogen_Dennis_Widmark
Jag klarade det! Jag joggade hela min runda på 4,5 km utan att stanna på 26 minuter. Det tycker jag är väldigt duktigt gjort med tanke på att jag inte har tränat på ett år. När jag kom in i andra andningen och kände att jag kunde springa hur länge som helst blev jag så glad. En del av mig var tillbaka. Träningsmänniskan var tillbaka. Jag har bestämt mig nu att jag varannan dag ska springa min runda, och om jag inte gör det får ni allt komma och sparka mig i röven, för jag ska ut och springa. Det är så skönt!

Bilden är för övrigt från ett träningsläger i Polen 2008, och det träningslägret var för övrigt det sämsta någonsin. Vi fick polsk mat som vi i Sverige inte kan kalla mat och definitivt inte mat för idrottsmän, det var världens tråkigaste stad, det var dåligt väder, sista dagen stukade jag foten och sista dagen blev vi alla matförgiftade så att vi efter lägret gick ner fem kilo och var sämre tränade än någonsin. Visst låter det som ett kanonläger? Inte riktigt…
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D