måndag 12 juli 2010

Planeringsfreaket attackerar min garderob


Min garderob går inte säker just nu. Jag har lust att bara hoppa in i den, kasta ut allting och sortera. Planeringsfreaket i mig har kommit fram igen, och det har jag mitt antagningsbesked till universitetet att tacka. Allt som finns i mitt huvud är nu vad jag ska ha med mig till Lund, vad jag måste köpa nytt, vad jag ska ha för bredbandsuppkoppling, att jag måste köpa en ny dator, att jag ska skaffa en bostad, när jag måste åka ner till Lund och hur jag ska göra med ekonomin. Allt på samma gång. Dock har jag inte sagt att jag inte tycker om det. Jag älskar att planera och göra allting strukturerat. Jag fick ju mina MVG:n av en anledning, eller hur?

Men min garderob går inte säker. Fast det kanske är bäst att vänta med att sortera. Jag flyttar trots allt inte förrän om en månad, men det är mycket jag måste göra på den här månaden. “Vad roligt det ska bli!”, säger planeringsfreaket, andas tungt och tittar bort drömmande. Inte bra…
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Oj oj oj MVG! Det är bra det! :D Själv har jag bara futtiga G:n (Hoppade av gymnasiet och läste upp till G när jag var 17, ska läsa upp yttligare).

    :D

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D