torsdag 12 augusti 2010

Äta bullar med en jättemyra någon?

När jag höll på och tittade i kartongen jag tog med mig hem från mamma hittade jag en skolpärm från när jag gick i femman. På framsidan skryter jag om att jag är duktig på att måla. Det kanske skulle ha fungerat om jag inte ritade framsidan också. Det är en elefant och en giraff på bilden. Väldigt fina...

I pärmen hittade jag en rolig historia jag har skrivit, så här har ni den i originalskick. 

Myran Myrk


En dag när jag var ute i min trädgård så tittade jag på en blomma. När jag tittade på den så märkte jag att nånting rörde sig. Det var en liten larv.

Helt plötsligt började larven att växa och växa. Till slut så hade larven blivit en enorm myra.
Myran börjande att äta upp alla växter i vår trädgård.
Då hade myran blivit ännu större.
Då sa myran till mig: förlåt att jag åt upp din trädgård.
Då frågade jag: Vad heter du? Myran sa: Jag heter Myrk.
Myrk och jag gick till stan och skulle titta i affärer.
Alla människor blev jätte rädda och sa: Spring för LIVET!
Då gick myrk och jag hem istället och åt bullar och drack saft.
Vi hörde på nyheterna: En enorm myra var i stan idag. ingen vet var den kom ifrån eller var den är nu.
Då skrattade vi och tittade på nåt annat istället.

Min styckindelning var väldigt fin. Ett nytt stycka efter varje mening typ. Dessutom använde jag ordet så hela tiden, men det var inget fel på min fantasi i alla fall. Det är en sak som är säker.
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Ta nu inte med dig alltför mycket onödigt. Det blir lätt överfullt i ett studentrum.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D