måndag 30 augusti 2010

Vem har sagt att civilingenjörer är tråkiga?


Igår var det då Nollesöndag på LTH, och för er som inte vet vad det är är det en dag då man ska fjäska som fan för Phöset (M-phöset till vänster och I-phöset till höger på bilden) och synas och höras så mycket man bara kan. Allt för att man ska bli vald som bästa nollegrupp. Enligt oss själva och alla på de 23 olika stationerna tyckte att vi var bäst. En station sa till och med att vi var de bästa på flera år. Därför skulle vi bli rätt missnöjda ifall vi nu inte vinner.

Hur som helt lyckades vi väldigt bra med att synas och höras. Vi hade gjort en historia som vi berättade på alla stationer med en tillhörande show. Den uppskattades kan man lugnt säga. Dock kom inte det bästa förrän vi kom till M-phösets tält. Det är de man som maskinare ska smöra för allra mest, och det kan man lugnt sagt säga att vi gjorde. Vi masserade dem, vi bjöd dem på alkohol och vi satte upp en strippshow för dem, och det är där jag kom in. Man kan säga att jag var lite av huvudnumret. Jag stod i mitten och red/strippade på en kille i typ fem minuter, medan alla andra stod runt omkring och dansade och hade sig. Det var hur roligt som helst! Vilken kick man får alltså! Ja, nu kommer alla mina kompisar säga: "Men det gjorde du ju redan på balen i 9:an", men det är en helt annan historia det. Hur som helst har jag nu blivit vald till att vara med i cheerleader-gruppen, som bara innehåller killar, som ska heja under tävlingar som är framöver. Det var tydligen de som var mest vilda igår som blev valda, så ni kan ju förstå vad jag hade för mig.

Vi fick även bada i Sjön sjön vilket är en liten sjö vid LTH. En väldigt smutsig och äcklig sjö. I Sjön sjön finns Ön ön, och den skulle vi simma ett varv runt och sedan göra ett spex på Ön ön. Vad gjorde då vår grupp? Jo, bi sjöng som vanligt och strippade. Det är min grupp det... Som ni kanske märker tycker vi om att strippa. Vem har sagt att civilingenjörer är tråkiga?

Nollesöndagen är nog bland det bästa jag har varit med om. Hela studentlivet är helt underbart! Alla borde få uppleva det. Nu ska jag dock fokusera på att bli vald som årets bästa cheerleader, och för att göra det gäller det bara att vara så slampig som möjligt, så det är bara att börja klä av sig, för jag ska vinna!


Det var helt underbart att strippa inför Phöset. Okej, jag låter lite slampig, men vafan. Man går bara på universitetet en gång. Det finns massor med andra bilder där man verkligen ser vad vi höll på med, men jag får inte lägga upp dem av förståeliga skäl.




En station var att man skulle spela teater och använda saker de som höll i den kastade in. Det blev att vi spelade Mysteriet på Greveholm eftersom vi är Mysteriet på Maskin, och jag fick spela pappan som klättrade upp på taket och fixade parabolen. 

Som ni ser är inte Sjön sjön den mysigaste sjön att bada i. Dessutom var det otroligt kall!


Yodah peppade oss att dansa och sjunga mer


Vi fick leka charader också, och jag skulle visa "Insidan av låren", vilket egentligen var rätt enkelt.
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D