onsdag 22 september 2010

Den skrikande mattevikarien

Vikarier ska vara mesiga och vara lätta att köra över, eller hur? Mattevikarien vi hade idag stämde verkligen inte in på den beskrivningen. Han körde på "få de som har fel dumförklarade"-taktiken, så när jag frågade vad det var jag hade gjort fel med min uträkning kunde han ha sagt att jag bara skulle förkorta med x och sedan gå vidare. Det gjorde han så inte. Han började skrika: "Men ta bort det där x:et" och verkligen dumförklara mig, och där satt jag och skrek tillbaka att jag nu förstod vad jag hade gjort fel och att jag kunde lösa problemet själv, och då fortsatte han att skrika. Detta samtidigt som resten av klassen blev tysta och uppenbarligen lyssnade på vår lilla diskussion. Efter det vågade ingen riktigt fråga om hjälp. Konstigt, eller hur?
Follow Dennis Widmark

2 kommentarer:

  1. Var på denna mattelektionen och det du skriver stämmer inte överens överhuvudtaget om hur jag, eller någon av mina kamrater (säkert +10) i klassen upplevde honom :/

    Tycker han var riktigt excentrisk och inlevelsefull samt pratade högt vilket piggade upp rejält då jag och andra ofta annars somnar då stämningen är lam och EXTREMT tyst.

    Jag frågade även om hjälp kanske 7-10 min efter att du ställt din fråga, du kanske glömde det ?

    Att han "dumförklarade" dig var det nog ingen som tyckte? Kan det inte vara så att eftersom han (antagligen) var av ryskt ursprung så blir det svårare att kontrollera sin ton på ett främmande språk än på sitt eget?

    Har aldrig kommenterat ELLER läst på en blogg förut tror jag, lustigt. Anyways good job på Mattelektionen med syntetisk division. Missade tyvärr denna första halva men fick historian berättad för mig av en kompis och läste sedan om det på din blogg. Smart kille :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Då måste jag och de jag ha pratat med fått ett helt annat intryck av honom än vad du fick, men det är ju bra att det fungerade bra för dig. Dock gjorde det inte det för mig.

    Tack så mycket! Det var värsta kicken att stå där och känna sig duktig =D

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D