torsdag 9 september 2010

Mesteriet med soffan



Vad gör man efter skolan? Jo, man sätter på sig sin overall och utklädnad, springer ut till M-parken och spelar brännboll, men inte vilken brännboll som helst, utan partybrännboll. Reglerna är enkla - spela oseriöst och drick så mycket vin du kan vid varje kon. Visst låter det enkelt?

Vi var i alla fall helt galna och fjäskade för Phöset som vanligt. Maria och Agnes hittade en soffa när de kissade, så de tog med sig den, och självklart samlades alla kring den. Efter ett tag bar vi soffan till Phöset och lät dem sitta i den. Man kan som sagt aldrig fjäska för mycket för Phöset.

Innan jag skulle åka hem kom min phadder Chrissi fram till mig och drog mig bakom en skylt:

Chrissi - Får jag prata med dig?
Jag - Ja...
Chrissi - Är du gay?
Jag - Japp
Chrissi - Yey! Jag har velat ha en gaykompis, och nu har jag det!

Chrissi blev alltså nummer ett som fick veta att jag är gay, men jag tror att de andra misstänker det de med. Dock känner jag inget behov av att berätta det nu. Jag har så roligt med alla, och de behandlar mig som en i gänget, och risken finns ju att de slutar med det om de får reda på att jag är gay, men om de frågar så visst. Jag är inte den som döljer saker.


Erik och Martin skrev en "fråga chans"- skylt från vår phadder Yodah till en i Phöset, och de blev sedan ett lyckligt par som kysstes. Gulligt, eller hur?

Axel var glad över sin risifrutti och M-plunta
Follow Dennis Widmark

2 kommentarer:

  1. Nawww, precis så kom jag ut under n0llningen. Fast det var en tjej vid namn Nina som frågade.. :-D

    SvaraRadera
  2. Minns med en rysning det frikyrkliga studenthem jag kom till i Lund för 100 år sen. De var nog snälla, men ... gay? Det vågade jag inte knysta om. Nu är det ju ingen som höjer ens ena ögonbrynet!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D