söndag 3 oktober 2010

Bögpar är egoistiska

Vilken kväll det var igår! Jag gjorde något jag aldrig har gjort förut, och om jag ska vara ärlig var det rätt tråkigt. Det var en förfest i en korridor på Sparta, men när vi sedan skulle gå till kårhuset och mötte upp Sofia blev det mycket roligare igen, och det var det som gjorde att det blev en kanonkväll.

I alla fall... Det var Sensation Red i kårhuset, och alla var rödklädda och dansade. Dock tog kvällen en intressant vändning - ett bögpar stod och hånglade mitt på dansgolvet hela kvällen, och kvällen gick då ut på att jag och Sofia pratade om hur egoistiska de var. Förstod de inte att jag också ville vara med liksom!? Jag må ha varit avundsjuk och blivit grymt sugen på att hångla upp någon jag med, men jag tycker att det var väldigt strongt gjort av dem. Att de vågade liksom. Jag har alltid blivit tillsagd att inte göra min homosexuallitet så öppen, vilket kanske inte är det bästa, och därför vet jag inte om jag skulle ha vågat göra samma sak, men nu går man i för sig på universitetet. Är det inte här man ska prova på saker och alla är förstående? Jag får helt enkelt hitta någon att hångla upp och prova...

Kvällen slutade med att jag deckade på Sofias soffa. Hon var orolig över att jag skulle gå hem från busshållsplatsen själv i Rosengård på en lördagsnatt, och det var jag med, så jag följde med henne hem istället. Det var ingen liten promenad från busshållsplatsen kan jag säga er! När man är hur trött som helst och har ont i hela kroppen vill man inte gå ute i kylan. Man vill bara sova, så det kändes som att man inte kom någonstans, men värt var det. Det var en väldigt skön soffan måste jag säga...
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D