måndag 4 oktober 2010

Utbytesstudenter kan vara luriga de...

Om en utbytesstudent kommer fram till dig och frågar något du inte förstår, gör som jag inte gjorde. Svara nej. Vi hade en laboration i datorsalen där vi jobbade med CAD och jag hade innan det redan suttit i tre timmar själv och jobbat. Meningen är att man ska jobba två och två men jag har jobbat själv, för jag klarar det själv, och när jag bara hade själva ritningen kvar kom utbytesstudenten fram till mig och sa något jag absolut inte hörde. Två gånger frågade jag vad hon sa, och till slut hörde jag att hon frågade om hon kunde få titta på vad jag gjorde på det sista. Det visade sig dock att det hon ville var att titta på medan jag gjorde klart uppgiften och hon ibland sa något, och sedan få poängen för att "vi" hade gjort klart uppgiften.

Det känns lite som att jag har blivit utnyttjad. Jag skulle inte ha något emot om det var någon av mina kompisar eller någon i min klass, men det där var en person som jag aldrig ens har sett förut. Nä, nästa gång tänker jag hålla mig till det jag sa från början. Jag ska jobba själv.
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D