lördag 27 november 2010

Vi ser det snöar...

Så fort snön kom blev jag som ett litet bar och tio gånger gladare och piggare. Ni kan då gissa hur jag blev när jag såg att det snöade jättemycket när jag åt frukost. Problemet är att mina täckbyxor är hemma i Stockholm och jag äger ingen pulka. Hur ska jag då ta mig till?

En dålig sak jag har upptäckt med det snöiga vädret här nere i Skåne är att fyra minusgrader är mycket kallare här nere än vad de är uppe i Stockholm. Jag fryser hur mycket som helst i min vinterjacka som jag hade hela vintern uppe i Stockholm utan att frysa särskilt mycket, och förra vintern var ändå rekordkall. Det kanske blir så att man måste köpa en ny vinterjacka ändå, men min plånbok säger starkt emot det.

Jaja, nu ska jag äta och sedan blir det matteräkning resten av kvällen. Det ska verkligen bli jätteroligt...
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. äh, ta långkalsonger/underställ, en varm mössa och handskar, så funkar den ett tag till. Köp ett par beggade täckbyxor på second hand för en max hundring, så har du råd med en pulka också. =)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D