onsdag 25 juni 2014

En dagsutflykt till IKEA

Vad gör man om man inte har någonting att göra? Jo, man åker till sitt andra hem - IKEA. Jag har alltid haft en förkärlek för IKEA. När jag var liten var det alltid jag i familjen som snodde åt mig IKEA-katalogen när den kom i augusti. Sedan satt jag inne på mitt rum och läste precis all text som fanns och kryssade för alla saker jag tyckte var fina. Att jag sedan fortfarande gör exakt samma sak och dessutom har utvidgat det med att gå på IKEA:s releaseaktiviteter för katalogen är något helt annat.

Hur som helst valde jag att ta ett besök till IKEA-varuhuset i Malmö. Jag har haft brist på skoblock, då jag senast, av misstag, köpte en för barnskor och sedan var för lat för att byta den. Jag tog därför min blåa ryggsäck, packade den med min vattenflaska och den obligatoriska äggröran och hoppade på bussen.

Det blev ett väldigt mysigt besök. Jag gick runt där med en gul plastkasse och packade på mig mina skoblock. Självklart köpte jag mer också. Det är ändå IKEA. Man kommer alltid ut med mer än vad man hade tänkt sig. Dock blev det inte lika mycket som det brukar vara. Jag spontanköpte endast en ny LED-lampa till min sänglampa. Den jag hade innan lyste för starkt nämligen.

Så vad är då kontentan av detta IKEA-inlägg? Jo, jag tycker om IKEA, och jag hade ingenting att göra. Sedan kan jag slänga till med att äggröra är gott och att folk tittar konstigt på en när man sätter sig i restaurangen och äter den. Men hur skulle det se ut om jag inte gjorde det? Som att jag vore normal? Nä, sådant trams håller jag inte på med.
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Alltså, IKEA i mitt hjärta! Folk tycker typ jag är dum som bara älskar att spatsera omkring och titta på allt, sitta i restaurangen och dricka kaffe och sedan köpa massa billigt strunt som man egentligen inte behöver. Men jag bara älskar det! Haha ;-)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D