söndag 8 juni 2014

Konsten att bli galen på bild

I dagens samhälle fullt med sociala medier blir det en hel del bilder på internet av en själv. Utifrån dessa bilder har jag upptäckt att jag har tre lägen: snygg, ful eller galen.

Frida, åt vänster på bilden, har varit på en utbytestermin i Kanada och kom hem i veckan. Vi bestämde oss därför för att ha en liten välkomstfest för henne igår. Någon gång under kvällen bestämde Elin att ta en bild på oss. Eftersom jag satt på samma sida som henne behövde jag luta mig framåt för att komma med på bilden. Resultatet blev som ovan. För att se det tydligare kan vi titta på följande förstoring:


För att ha blivit bra på bilden borde jag ha valt en smickrande vinkel, fått till ett fint leende och en vänlig blick. Riktigt så blev det dock inte. Det blev istället en galen Dennis, och tur var väl det. Jag har inte haft så roligt på länge. Jag skrattade så mycket att jag fick tårar i ögonen. Jag vet inte hur jag gör, men jag har gåvan att bli galen på bild, och självklart delar jag med mig av det. Lite självdistans måste man ändå ha i den narcissistiska värld vi lever i nu.

Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D