onsdag 23 juli 2014

Odiskret spionage av Israel?


Med alla oroligheter som händer Israel och Gaza för tillfället kan man tänka sig att länderna tar till okonventionella metoder för att komma åt varandra. En av dessa kan säkert vara att spionera på bloggar från de båda länderna för att komma åt information.

Alldeles nyss fick jag på bara några minuter 1244 sidvisningar från Israel, vilket inte tillhör vanligheten. Min fråga är då: varför spionerar Israel, väldigt odiskret, på min blogg, och vad är det för hot jag möjligtvis kan utgöra? Det är ju inte direkt så att jag någonsin har varit i området eller varit i kontakt med folk där. Men vem vet? Jag kanske har en kompis som har en kompis som har en moster som känner någon som en gång har skakat hand med någon från Gaza. Detta gör ju min blogg till en ytterst viktig informationskälla för Israel, eller hur?

// With all the disturbances in Israel and Gaza for the moment you kan imagine that the countries use unconventional methods to get to each other. One of these could be to spy on blogs from the different countries to get information.

Just a moment ago I got, in just a couple of minutes, 1244 blog views from Israel, and that is something that usually happens. My question therefore is: why is Israel spying, extremely undiscreetly, on my blog, and what kind of threat can I possibly make? It's not like I ever been in the area or been in contact with people there. But who knows? I maybe have a friend that has a friend that has an aunt that knows someone that once shakes hands with someone from Gaza. That would make my blog a serious informations source, right? //
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D