tisdag 29 juli 2014

På ett tåg till Stockholm Pride


Knappt hann jag landa hemma innan jag var tillbaka på Lund central för att ta ett tåg igen. Den här gången blev det ett tåg upp till Stockholm för att gå på Stockholm Pride. Jag packade inte ens ur min resväska igår. Jag tog bara ut de smutsiga kläderna och tvättade dem och lade tillbaka dem sen när de var rena. Rätt smidigt egentligen när man tänker på det. Jag skulle dock inte klara av att leva ett liv i resväskan, konstant på resande fot. Jag tycker om att vara hemma och ha mina rutiner, men nu i semestertider måste man kompromissa lite med sina principer. Så är det bara. Jag gör det trots allt för att gå på Pride, så det är för en bra anledning.

// I barely got home before I was back at Lund Central Station for taking an other train. This time I'm heading for Stockholm to go to Stockholm Pride. I didn't even unpack my suitcase yesterday. I only washed the dirty clothes, and then put them back into the suitcase. It's quite nice when you think about it. I wouldn't be able to live a life in the suitcase though, constantly traveling somewhere. I like to be at home, having my routines, but now during vacation times you have to compromise with your principles. That's just how it is. After all, I'm going to Stockholm Pride, so I'm compromising for a good cause. //

Follow Dennis Widmark

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en underbar vistelse på pride

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att Pride gör nåt bra för oss HBT-personer.
    Istället får de som har fördomar bevis på att dom haft rätt.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D