måndag 4 augusti 2014

Så blir du världsmästare i Dildokubb


Under Pridefestivalen brukar det alltid hållas turneringar i Dildokubb. Reglerna är detsamma som för vanlig kubb. Det som dock skiljer sig är att man använder olika typer av dildos för att spela spelet. Jag, Karl och Snoor gick i fredags till Pride House bara för att se vad som fanns, och då upptäckte vi att semifinalerna i Dildokubb spelades uppe på Kulturhusets tak. Turneringen hade pågått hela veckan, men vi hann precis se slutet på första semifinalen. När andra semifinalen skulle spelas ropade domaren upp lagen, men ett av lagen kom inte. Hon frågade därför publiken ifall det var några andra som ville ställa upp. Utan att tveka sträckte jag och Snoor upp handen, så vi och en förvånad Karl fick gå upp på planen och börja spela. Dessutom var grundarens pappa till företaget som anordnade turneringen med i vårt lag.

I vanligt kubb kan man rätt så hyfsat beräkna var kastpinnarna kommer studsa någonstans. Det var något som var fullkomligt omöjligt i Dildokubb. Man kunde kasta kastdildosarna så att de studsade precis framför knektdildosarna, vilket i vanligt kubb skulle inneburit att knekten föll omkull. Så var det dock inte i Dildokubb. Kastdildosen kunde hoppa tillbaka och byta riktning helt. Det var därför väldig intressant och roligt att spela.

I semifinalen vann vi över andra laget överlägset, så vi hamnade i final med ett lag som då hade spelat i turneringen hela veckan. Vad är det då som händer i finalen? Jo, vi vinner överlägset igen. Tydligen var det även VM i dildokubb, så vi kan nu kallas oss världsmästare i Dildokubb. Det var definitivt inte något jag hade planerat att bli när jag gick upp i fredags. Som pris fick vi kungen som då var en enorm buttplug med en krona på. Vad jag ska göra med den vet jag inte riktigt. Det får väl bli en väldigt speciell brevpress eller något.  

Förlåt för att jag har varit dålig på att uppdatera här på bloggen under Pride, men det har helt enkelt inte funnits någon tid till att göra det. Jag har knappt varit hemma. Men jag har en hel del att skriva om, så det kommer komma mer inlägg om Pride de närmaste dagarna.

Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D