måndag 28 juni 2010

Må bästa student vinna!

mastarnasmastare_tisdagar2000
Tillhör ni dem som alltid önskat att få vara med Fångarna på fortet? Det är jag, och därför blev jag glad när min vän Buko (heter Viktor egentligen. Fråga inte hur han har fått det smeknamnet för det kommer ta ett tag att förklara) sa att han tänkte ha Mästarnas mästare hemma hos sig. Ni vet programmet som har gått på SVT där gamla idrottsstjärnor ska tävla mot varandra och se vem som är bäst. Imorgon vid elva kommer det därför vara fullt allvar mellan oss åtta stycken som ska tävla.
Om jag känner Buko rätt kommer det vara massor med jobbiga och roliga grenar. en gren har han redan avslöjat och det är grenen när man står i en trappa och ska svara på frågor, och om man svarar fel får man gå högst upp igen. Problemet är bara att frågorna är allt annat än enkla, så det finns ingen chans att man redan kan svaret, utan man måste memorera det.
Det kommer utan tvekan bli en kanondag, och jag ska göra mitt bästa, för en sak är säker – om jag åker ut först kommer jag bli jävligt arg. Tävlingsmänniska you know…
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D