tisdag 20 juli 2010

Jag är inte för gammal för leksaksaffären



Jag tror att jag slog något slags rekord idag. Jag satt inte vid datorn på nio och en halv timme idag. Istället har jag haft en rolig speldag med Buko. Det började med att vi fastnade i leksaksaffären i Tyresö centrum. Buko ville köpa krocket (som för övrigt heter krocketti på finska, vilket mer låter som pasta än ett spel), och det var därför vi gick in där. Dock fastnade jag vid ett bilspel som gick ut på att man skulle få ut bilen genom att flytta de andra bilarna. Det var hur svårt som helst! De som jobbade i affären gick förbi några gånger och undrade vad vi höll på med, men det struntar jag i. Jag blev som ett litet barn där inne när jag hittade ett par taggiga bollar som luktade gott. Ibland är man lättroad.

Buko hittade i alla fall till slut ett krocketspel, så han köpte det och så åkte vi iväg och spelade det hos honom. Vem tror ni vann? Med tanke på att jag är underbar och bäst på allt, kanske det inte är så svårt att lista ut, eller hur? Självklart. förlorade jag. Stort… Likaså i ett spel där det var ett rutsystem med bokstäver där man skulle få ut ord. Min slutpoäng blev 51 och Buko fick 187. Han är helt enkelt mycket bättre än mig på det där.

Efter ett tag blev vi hungriga, så vi lagade en otroligt god korvstroganoff. den var verkligen hur god som helst. Ibland lyckas man i köket, fastän det inte händer så ofta för mig då…

Och hör och häpna – jag har aldrig spelat Cluedo, så vi spelade det, och där vann jag! Det var självklart på ren skicklighet och inte alls så att jag hade otroligt tur i slutet. Inte alls…

Det har varit en väldigt rolig dag faktiskt, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tyckte det kändes lite jobbigt att inte blogga på så länge. Faktiskt…

Vi spelade krocket och jag förlorade självklart. Till mitt försvar kan jag säga att Buko är en supermänniska!
Buko var helt galen när han skrev ner sina ord. Hans papper är helt fullt! Dock är jag stolt över att jag skrev “diamant” och fick fem poäng.
 Min totalpoäng var inte direkt något att hänga i julgranen
 
Så här glad var Buko över att få äta. Det verkligen skriker glädje om honom…
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D