onsdag 21 juli 2010

Jag har hittat den perfekta lägenheten! Typ...

Jag har hittat den perfekta studentlägenheten! Den har bra planlösning, nyrenoverat, jättesnygg, bra hyra och helt perfekt. Den är till och med preliminärbokad på mig! Det är bara ett pyttelitet problem - lägenheten ligger i Rosengård. Förstår ni min frustration!? Lägenheten ligger inte i Lund, och den ligger dessutom i ett av Sveriges största problemområden. Om jag tar den får jag en perfekt lägenhet i fel område, och om jag inte tar den har jag ingenstans att bo. Hur fan ska jag göra? Jag är så kluven så att jag till och med måste svära. Fan också!


Den är ju hur snygg som helst! Fan också!!
Follow Dennis Widmark

3 kommentarer:

  1. Jag bor i lund, är uppvuxen där, så jag vet en hel del om både det underbara (!) studentlivet i lund OCH rosengård. Min första tanke är: nejnejnej, INTE rosengård! Aldrig i livet. Jag vet inte om du varit där själv? men jag har varit där en gång och det räckte... det är precis som man tänker sig att det ska vara; krossade rutor, brandbilar o poliser, bråk på gatorna osv. Det jag tycker du ska göra är att bo på någon korridor/nation. Okej, rummen är små, men det är billigt och du kommer att lära känna grymt många nya människor! Om du ska läsa i Lund tycker jag helt klart att du ska bo i lund. Transporten är jobbig och tar onödig tid. Dessutom är lund en jättemysig stad!

    Jag klickade precis in min på din blogg så jag vet inte var du bor egentligen? Du kanske bor precis i närheten o kan allt om stan? Men om du har några frågor så är det bara att kontakta mig:) www.hannabyttipanna.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Du kanske bryter några fördomar om du flyttar dit? Problemområde måste inte betyda att det blir ett problemområde för en själv. Men jag förstår att du inte vill.

    SvaraRadera
  3. Fattar att den är skitsnygg, men å andra sidan är det inte värt risken när till och med folk som bor där så starkt avråder dig! Och inte bara för brotten som kanske begås, utan även själva känslan av området! Mitt ex bodde i Gottsunda i Uppsala och det är också ett sånt där 'mångkulturellt problemområde', host host, och även om det inte hände något är det liksom inte... Fräscht. Det ÄR trasiga rutor, mer skräp, tråkig attityd hos folk - även det lagliga blir ju lidande liksom! Jag skulle föreslå studentrum också om det finns, det blir skitlitet visst, men se det som en sovplats och inget mer! Du kommer vara utomhus med folk, du kommer plugga i skolan, du verkar ju sjukt social och lättpratad så det låter ju ganska troligt att du får fasen så mycket roligare där! Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D