torsdag 15 juli 2010

Lunds studentbostadskö är orättvis!

Vem kom på att man skulle lotta ut könummer i Lunds studentbostadskö? Det är idiotiskt! De säger att de har gjort så för att det ska bli mer rättvist då folk kanske jobbar och inte har tid att ställa sig i kö i början, och därför lottas könumren ut. Andra säger dessutom att det är bra för att man då inte behöver stå i kö från den dagen man föds bara för att få ett litet rum, men jag då!? Jag har stått i alla bostadsköer i två år nu, men i Lund har jag inte kunnat köa för att de har deras regler. Bara för att jag är duktig kommer jag inte få någon som helst användning för det. Nu har jag blivit nedputtat ännu längre i kön till alla korridorsrum. Väldigt orättvist!

Självklart skulle jag inte klaga alls och istället säga hur bra Lunds kösystem är om jag hade fått fått första könumret. Då skulle det ha varit en helt annan sak. Då skulle det ha gynnat mig, och då blir ju alla glada, eller hur? Men nu är det tyvärr inte så

(Observera att detta inlägg är skrivet med glimten i ögat. Bäst att säga det så att folk inte tycker att jag är en egoistisk idiot)
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Gillar man inte kaffe så blir det svårt att gilla islatte, hehe.

    Tandblekningen är den bästa jag testat! Använd den i 2 år nu. Love it! :)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D