torsdag 8 juli 2010

Överslagshandlingar is the shit!


“En överslagshandling är inom etologin ett beteende som bryter fram när en individ befinner sig i konflikt mellan att utföra två eller flera handlingar” – Wikipedia

Ja, dessa överslagshandlingar vi fick lära oss om på biologilektionerna kan vara lite knepiga. Alla hanterar dem på olika sätt. Min kompis Sara har en rolig överslagshandling som är så här: Sara vill titta på TV. Sara behöver göra läxor. Överslagshandling: Sara gör ett glas Oboy.

Själv hamnar jag alltid på golvet. Precis som nu, för jag vet inte vad jag ska göra. Det är varmt som fan ute och fint väder, och därför borde jag vara ute och bada. Dock behöver jag jobba med mitt arbete, men det är hur varmt som helst här inne också, och jag har ingen lust att sitta inne. detta samtidigt som jag vill träna, men som jag har bestämt att jag gör ikväll när det inte är lika soligt, och att Alex så snällt dissar mig idag för att titta på TV. Jag och Alex har verkligen en underbar vänskap där vi bryr oss om varandra, tycker ni inte?

Eftersom jag inte kan bestämma mig får jag väl lägga mig på golvet igen och fundera ut vad jag vill, men det gör inget, för jag älskar mitt golv. Det är fluffig och mjukt. Hur kan man motstå det liksom?
Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D