måndag 23 augusti 2010

Att börja på universitetet är tråkigt


Nu är jag officiellt en LTH-student. Jag kom till Kårhuset, 45 minuter för tidigt så klart, och ställde mig och pratade lite med folket som stod där och delade ut kondomer. Det är tydligen bra att ha under uppropet... Jaja, uppropet var i alla fall grymt tråkigt. Det var verkligen otroligt tråkigt. Tänk er en skolavslutning utan det som möjligtvis är roligt, multiplicera det med tio och ha det under två timmars tid. Då har du uppropet.

När jag väl hade blivit uppropad kom phaddergrupperna in. De var vitmålade och bar bara svart och vitt. Det är tydligen så vi ska se ut i min grupp i helgen. Vilken tur att jag har med mig sådana kläder då.

Resten av dagen bestod av massa tråkiga praktiska saker som rundvandring, fotografering för passerkort och inskrivning vid kåren. Sedan fick vi åka hem, och det är här jag är nu. Dock ska jag om en halvtimme hoppa på bussen igen, för vi ska grilla klockan sju med phaddergruppen. Dock spöregnar det så jag undrar hur det kommer gå egentligen...
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D