onsdag 18 augusti 2010

Jag har blivit frälst



Jag har blivit frälst. Faktum är att jag har blivit frälst flera gånger, och jag tycker att alla borde bli frälsta. Det är som att jag går på moln, och har fått kontakt med mitt inre. All smärta i kroppen är borta och kvar är bara ett skönt lugn. Jag pratar självklart om att jag har varit hos naprapaten.

Att gå till en naprapat är bland det bästa som finns. Man går dit, har taskig hållning, ena benet är längre än det andra och knät gör ont, och när man går hem igen är man som en ny människa. Jag har helt plötsligt fått en bra hållning och känner ingen smärta i kroppen. Man är liksom lätt och allt går bra. Jag slutade till och med att känna mig sjuk efter att jag hade varit där.

Jag gick hos en naprapat mycket förut. Det var tre veckor innan SM. Jag skulle springa 60 m häck och hade tränat som en galning, men då på en träning tre veckor innan jag skulle tävla, på första häcken, på första träningsloppet ramlade jag ihop. Mitt vänsterben klarade inte av trycket. Då visade det sig att mitt knä var överbelastat. Gissa om jag blev arg!? Jag är en tävlingsmänniska, och att bli skadad tre veckor innan SM var helt oacceptabelt. Jag gick då till en naprapat varannan dag i två veckor. Han knäckte lite här och var, tog akupunktur i knät och masserade lite. Under en vecka fick jag inte träna alls utöver styrkeövningar för att bli stabil i knät igen. När tre veckor hade gått ställde jag mig i startblocken, och jag kom femma. Jag blev femte bäst i Sverige. Det var inte illa pinkat. Dock kunde jag inte låta bli att tänka över på vilken plats jag skulle ha kunnat komma om jag inte blev skadad.

Som ni ser är en naprapat Guds gåva till människan. Dock är det dyrt som fan, men det är helt klart värt det. Vad religiös jag låter. Jag som inte tror på religion. Jag antar att man blir lite religiös när man tror på något väldigt starkt...
Follow Dennis Widmark

2 kommentarer:

  1. sv: nej men, varför tror du det? ;-D

    SvaraRadera
  2. Aha! Jag får nog testa naprapat nästa gång, men nu är tid bokat redan hos kiropraktor nästa vecka. Är stel i nacken. Har aldrig varit hos kiropraktor heller, men massören rekommenderade då hon inte fick rätt på det. Skall oavsett bli spännande.
    Sv: Egoina berättar när hon sommarpratar att hon blev påkörd av en cyklist på väg till skolan första skoldagen för att hon inte tänkte på vad jag hade sagt, att hålla till höger på cykelvägen.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D