onsdag 26 januari 2011

Gymnasiebesöket var en succé!

Ni anar inte hur nervös jag var imorse! Jag visste att klockan ett ska jag stå framför en klass jag aldrig någonsin har träffat förut och prata om varför man ska plugga vidare efter gymnasiet. Det har jag aldrig gjort förut. Någonsin.

Vid tolv tog i alla fall jag, Sofia och Emil, vi fakultetsambassadörer för dagen, en buss mot Pauli gymnasiet i Malmö. Innan jag hoppade på bussen kände jag mig väldigt nervös, men när jag väl hoppade av var jag bara pepp på att få hålla presentationen för klassen. Efter ett tag kom vi till skolan och in i klassrummet kom vi också till slut. Trots att jag envisades med att gå av på fel våning...

Vilken succé det blev! Jag hade väntat mig en skoltrött klass som bara väntade på att få gå iväg, men de var riktigt intresserade och ställde massor med frågor. Det bästa av allt var att jag kände mig riktigt bekväm i rollen också. Jag stod där och pratade på och fick klassen att skratta flera gånger när jag beskrev hur jag var  cheerleader under nollningen, och att jag inte kan stava till soppor (eller stavas det sopor? Vem vet...). Nu vill jag bara ut igen och hålla presentationer för fler klasser, för det här känns verkligen som min grej att göra. Riktigt roligt var det!
Follow Dennis Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D