onsdag 18 juni 2014

En båttur på sjön



Här där jag och Jens har firat midsommar de tre senaste åren är det alltid fint väder precis innan midsommar. Ett väder som lagom till midsommar går över till sådär 15 grader och regn. Det slår aldrig fel. Därför gäller det att ta vara på dagarna innan.

För att ta vara på dagen tog därför jag och Jens hans familjs båt och åkte en runda på sjön. Jag tycker egentligen inte om att åka båt då jag dels är åksjuk och dels tycker det är småläskigt när det går snabbt och guppar. Dock är det rätt mysigt att åka när det inte går så snabbt.

Vi lade till vid en strand när vi hade åkte ett tag, och där satt vi och myste. Dock blåste det rätt mycket, så det var inte så att man låg och solade. Inte för att jag tycker om att sola, men ändå. Ni talar med personen som aldrig går ut när det är soligt utan att ha dränkt kroppen i solskyddsfaktor 30 först.

Nu är vi i alla fall hemma igen, och nu är det storstädning som gäller. Imorgon kommer alla gäster, och det gäller det att det ser fint ut. Det kan jag inte påstå att det gör för tillfället nämligen...
Follow Dennis Widmark

11 kommentarer:

  1. Fin bild :) Synd de blåste :( Vad heter du på instagram då? :)

    SvaraRadera
  2. Ja skall jag jobba kvar inom förskolan till jag är 65år, måste något hända, annars söker jag mig till något annat, jag kommer inte palla detta med småbarn hemma den saken är säker. Skolan har ändå bättre förutsättningar de har mer planeringstid än vi i förskolan.

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack så mycket!

    Jag har startat företag som fotograf :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Ja lite hittade jag minsann på Zara på gågatan i dag! :D

    SvaraRadera
  5. Sv: Haha, fick ni i gång grillen?

    Jaaa, dom sköt upp det en dag till så idag ska dom tydligen komma, men dom glömde visst säga en tid så jag får glatt sitta här hemma och hinka i mig latte och vänta... Hur underbart ?!

    SvaraRadera
  6. haha ja visst e han snygg lilla knutan :) riktigt bra bild de där

    SvaraRadera
  7. Ja jag älskar att ligga på stranden, kan verkligen ligga där hur mycket som helst :)

    SvaraRadera
  8. Sv: Många svar!
    Vet ej om vi kommer få ersättning för att det tar sån jävla tid.

    Åh så du har jobbat på Malmborgs Mobilia, där handlade jag och sambon ofta när vi bodde i närheten av Mobilia för 4-5 år sedan!

    Visst är skorna snygga, tack! Trist, jag har uppenbart svårt att hitta skor som jag verkligen kommer trivas i, men dessa ska jag väl kunna trivas i .. tror jag! :)

    ha en trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  9. Vi får se hur vädret blir i år! :)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D