onsdag 9 juli 2014

Konsten att vara creepy på utegym


Mina äventyr i Tyresö fortsätter. Nu under kvällen följde jag med mamma och Patrik, mammas fästman, på en liten träningspromenad. Jag stod för promenaden och de stod för träningen. Tyresö kommun har nämligen byggt ett nytt utegym, och mamma och Patrik tänkte att de skulle ta och inviga den. Jag tyckte dock det var roligare att fota dem när de tränade, speciellt mamma, så jag spenderade tiden till det istället. De andra på gymmet tittade konstigt på mig när jag sprang runt där med min kamera och fotograferade var enda liten rörelse hon gjorde. Hon var dock väldigt duktig, men några riktigt roliga bilder fick jag på henne, men de får jag inte dela med mig av här. Tyvärr...

Att gymmet var utomhus visade sig dock inte hjälpa mig mot min åkomma som alltid uppkommer på gym. "Försöker-titta-diskret-på-otroligt-snygga-killar-men-är-inte-alls-diskret-och-killarna-tittar-därför-konstigt-tillbaka"-syndromet kallas det för. Både jag och Jens lider av det syndromet, så jag behöver i alla fall inte känna några skuldkänslor. Men för att min creepernivå ska öka lite mer upptäckte jag att på en av bilderna jag tog av mamma stirrar den otroligt snygga killen rakt in i min kamera och ser minst sagt fundersam ut. Han måste ha undrat varför jag står där med en ytterst odiskret kamera och fotografera honom. Ja, att vara smidig när det gäller sådant är uppenbarligen inte något för mig.

Nä, nu ska jag ta och hoppa in i duschen. Allt cyklande och promenerande fram och tillbaka i Tyresö i runt 30°C gör att man minst sagt blir svettig. Men man ska inte klaga... Okej, lite får man klaga...

Mamma och Patrik kör latsdrag

Mamma och Patrik kör ryggdrag


Mamma i solen

Ett ansikte i berget

Jag hittade en liten vän. Han var bara en centimeter lång.



Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Jag önskar att det fanns ett utegym här också.. ;-) Och det där syndromet du snackar om, jag lider av samma. ;-)

    Vad har du för kamera? Älskar bilderna!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D