onsdag 9 juli 2014

Promenad på Tyresö Slott

Nio minuter med cykel från där jag har växt upp ligger Tyresö Slott. Tyresö Slott har en lång historia bakom sig. Bland annat monterade man ner tornen och brände skogarna längre ut i skärgården så att ryssarna skulle tro att de redan hade varit där och plundrat. Men historian om Tyresö Slott får vi ta någon annan gång.

Jag cyklade i alla fall ut dit med min kamera och tog en liten promenad på området. Det var riktigt mysigt det. Jag har inte varit där på två år tror jag, så det var trevligt att vara tillbaka. Det finns väldigt mycket att se där och ett mysigt litet promenadstråk i slottsparken. Dessutom om man går över bron till Notholmen finns det ett trevligt litet café. Jag hade dock med mig min äggröra som jag satt och åt i skuggan.

Två timmar spenderade jag ute vid slottet innan jag behövde cykla hem. Jag ska nämligen på middag hemma hos mamma och det är lite längre att cykla dit, med betoning på lite. 15 minuter om man ska vara exakt.





Follow Dennis Widmark

1 kommentar:

  1. Härlig läsning, fina bilder och kul att du är tillbaka från resan och uppdaterar mer!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D