torsdag 12 juni 2014

Lugnet i åkern

När jag flyttade till Lund bestämde jag mig för att göra en liten upptäcktsfärd för att se vad min omgivning hade att erbjuda. Jag behövde inte gå längre än tio minuter för att komma till denna vackra plats. Det har blivit min favoritplats i Lund, och jag försöker gå dit så ofta jag kan. Stigen leder ner till en liten skogsdunge med en damm i. Det är det närmaste till havet som jag har hittat här i Lund i alla fall.

Idag hade jag lite tid över (Ja, egentligen har jag alltid tid över då jag inte har något sommarjobb). Jag bestämde mig för att ta en promenad bort till Ladugårdsmarken som min favoritplats faktiskt heter. Väl där tog jag den två km långa slingan runt dammen och satte mig sedan i gräset och tittade ut över åkern. Det är en väldigt rogivande plats. Det finns inga distraktioner. Inga bilar, i princip inga hus och, med tanke på den dåliga täckningen min telefon har, ingen 3G-täckning. Man kan därför sitta där omgiven av åkrar och känna total lugn.


Follow Dennis Widmark

3 kommentarer:

  1. Okej ja så länge lever nog inte denna, så ja måste nog hitta nått innan :)

    SvaraRadera
  2. these clouds are lovely :)

    http://yanikas.de

    SvaraRadera
  3. Men åh vad fint det låter, jag önskar att jag hade ett sånt ställe här också.. :-)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar... Annars! Haha =D